SON DAKİKA MEB 5 bin personel alımı başladı mı? MEB sözleşmeli personel alımı şartları neler?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bakanlığın merkez ve taşra teşkilatında görevlendirilmek üzere farklı branşlarda 5 bin personel alımı yapılacağını açıklamıştı. MEB 5 bin personel alımı başvruları 24 Mart 2023 Cuma günü itibarıyla başladı. Adaylar, MEB 5 bin personel alımı başladı mı? MEB sözleşmeli personel alımı şartları neler? sorularına yanıt ararken işte MEB personel alımı ve detayları...
MEB 5 bin personel alımı başladı mı?
MEB 5 bin personel alımı başvuruları başladı. Adaylar tercihlerini, 24-30 Mart tarihleri arasında yapabilecek. Son başvuru perşembe (30 Mart 2023) saat 23.59'da sona erecek.
MEB sözleşmeli personel başvuru
MEB sözleşmeli personel tercih kılavuzu için tıklayınız
MEB sözleşmeli personel şartları neler?
>> İlan edilen pozisyonlara yerleştirilmek üzere tercih yapanların, 657 sayılı Kanunun 4’üncü maddesinin (B) fıkrası ile aynı Kanunun 48’inci maddesi ve 06.06.1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına Dair Esasların Ek 1’inci maddesindeki şartları da taşımaları gerekmektedir.
>> Başvurma genel ve özel şartları ile anılan Kanun ve Esaslarda belirtilen şartların herhangi birini taşımayan, yerleştirildiği pozisyonun niteliklerine sahip olmayan, aranan nitelik ve şartları taşıdığı halde istenen belgeleri süresi içerisinde getirmeyen adayların yerleştirilmeleri yapılmış olsa dahi atamaları yapılmayacaktır.
>> Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar’ın Ek 1’inci maddesinde belirtilen istisnalar hariç olmak üzere, kamu kurum ve kuruluşlarında sözleşmeli olarak mühendis, avukat, hemşire, diyetisyen ve büro personeli pozisyonlarında istihdam edilenlerin bu kılavuzda ilan edilen aynı unvanlı pozisyonlara yerleştirilmeleri halinde atamaları yapılmayacaktır.
>> Sosyal Güvenlik Kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı alanların yerleştirilmeleri yapılmış olsa dahi atamaları yapılmayacaktır.